"Wielki Karol i mały Lolek" o Janie Pawle II

Oceniłam książkę po okładce. Moja wina! Nie przeczytałam ani jednej opinii, a opis, który otrzymałam był dość lakoniczy. Teraz już wiem dlaczego...
Kupiłam z myślą przybliżenia dziecku  postaci naszego wielkiego papieża.
Jakże przykro mi było po otrzymaniu książki (pocztą), a jednocześnie szczęśliwa byłam, że nie obiecałam niczego wcześniej maluchowi. Rozczarowanie, ale z własnej winy.
Książka jest wyłącznie dla dzieci, które powoli składają sobie samodzielnie litery. Próbują sił w czytaniu i są na tyle duże, by zrozumieć takie słowa, jak teolog, filozof czy sytuację, w której "pan Ali" strzela do papieża.

Poza tym w małym formacie, duże ilustracje i zaledwie kilka słów u dołu, do tego powtarzanych zbyt często. Rozumiem, odniesienie do dorosłego Karola i małego Lolka, ale chyba można bardziej zróżnicować te informacje.
Poza tym, czy małemu dziecku koniecznie jest potrzebna wiedza o postrzeleniu papieża i widok, jak "pan Ali" siedzi w więzieniu i nawiązanie do tego wydarzenia aż na sześciu stronach niezbyt długiej książeczki?? Papież miał tyle sytuacji w życiu, z którymi warto zaznajomić małego czytelnika. Może niekoniecznie taka jest najodpowiedniejsza dla pięcio- czy sześciolatka?

Jest część edukacyjna, ale skąpa. Trzy pytania dotyczące przeczytanego tekstu. Poziom pierwszy tego nie tłumaczy.
Za mało, jak na pozycję, za którą muszę zapłacić ponad 10zł..o wiele za mało.

Niekoniecznie/Warto dać szansę/Polecam/Polecam jak najbardziej :)

Tytuł: Wielki Karol i mały Lolek. O Janie Pawle II. Autor: A.Czerwińska-Rydel. Wydawnictwo: Egmont.oprawa miękka.32strony.

Komentarze