Najpiękniejsze bajki polskie

Z największą przyjemnością przedstawiam Wam "Najpiękniejsze bajki polskie"!
Od dawna szukałam zestawu opowieści, które ja jako dziecko poznawałam wiele lat temu. Niektóre z tych historii utkwiły mi w pamięci, a inne zwyczajnie zapomniałam. Wiedziałam tylko, że byli jacyś bohaterowie, ale za nic nie mogłam sobie przypomnieć szczegółów. Aż do teraz, kiedy znalazłam tę książeczkę na półce w bibliotece i mogę wraz z kolejnym pokoleniem, znów wrócić do wspaniałego bajkowego świata...

Dwunastu braci miesięcy - kojarzycie? Potrafili pomóc ubogiej i nielubianej przez macochę dziewczynce, a jej niedobrej i leniwej siostrze dali solidną nauczkę.
Siedmiu braci zamienionych w czarne kruki - historia z jednej strony smutna, a z drugiej jakże optymistyczna i pięknie opowiadająca o miłości.

Szklana Góra - stworzona specjalnie przez wymagającego ojca, by jego córka królewna miała szansę wyjść za odważnego i mądrego człowieka. Zdradzę, że pomysł ojca okazał się trafiony, bo zięć się trafił, jak malowany!
Była sobie też raz królewna czarodziejka, która wyjątkowo srogo traktowała swoich adoratorów, ale jak to mówią "trafiła kosa na kamień", a do tego naprawdę się zakochała!
Poznacie również Szewczyka Dratewkę i królewnę zamienioną w żabę i historię słynnego kuszącego bogactwem kwiatu paproci.


Piękne historie, oczywiście najczęściej z dobrymi i złymi siostrami, ze zwierzętami, które pomagają uczciwym ludziom.O męstwie, przyjaźni, szczerości i prawdziwych uczuciach. Jest niestety i śmierć i smutek sierot, ale to wszystko, co w życiu niestety się zdarza, a te historie od lat się sprawdzają. Myślę, że znacznie lepiej niż kolejne postrzelone kucyki, latający i krzyczący superbohaterowie czy inne nowoczesne formy zabawiania dzieci przed telewizorem.  

Spokojne, mądre i zawsze z przesłaniem. Dziesięć bajek na dobranoc, a tym bardziej, że są polskie polecam! Piękne, klasyczne ilustracje, których  jest ich dużo i są świetnie dopasowane do czytanego tekstu. 
Tylko jedno mogłabym zaliczyć do minusów - dość duża ilość tekstu na każdej stronie, co może czasem zniecierpliwić młodsze dzieci, a do tego napisany raczej małą czcionką i wieczorami czyta się trochę gorzej. ;) 

Niekoniecznie/ Warto dać szansę / Polecam/ Polecam jak najbardziej:)
                                                                                                          
Tytuł: Najpiękniejsze bajki polskie. Autor: Marta Berowska; Wydawnictwo Wilga. Oprawa miękka. 56 stron.

Komentarze

  1. Od małego uwielbiałam takie baśnie, także i teraz bym po nie sięgnęła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie. A najlepiej miec pod ręką, na półce domowej biblioteczki. :)

      Usuń
  2. Takie książki nigdy się nie znudzą :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz