Mam przyjaciół rolników

Rolnik to niezbyt popularny zawód wśród młodych czytelników, ale nie zdziwcie się, gdy po przeczytaniu tej książeczki usłyszycie "ja też będę kiedyś pracować w gospodarstwie". Ja usłyszałam, choć wcześniej takich planów nie było :)
Książeczka przedstawia nam obraz gospodarstwa niezbyt dużego, bardziej rodzinnego, co sprawia, że atmosfera jest miła i sprzyjające zaprzyjaźnianiu się z podopiecznymi.
Są owieczki, świnki, krowy i króliki. Nie ma zapachów, więc nie ma niechęci do pracy przy opiece nad nimi ;)
Zobaczymy oczywiście typowe zabudowania gospodarskie, maszyny, jakich używa każdy rolnik.
Doceniamy również rolnicze plony i zdrową, ekologiczną żywność.
Trafimy w tekście na małe nieścisłości, bo owieczki podobno tylko na wiosnę dostają słomę, jako ściółkę, a cały rok przebywają na łące (a co z zimą? :)) no i jeszcze pewien szczegół, że w przydomowym sklepie kupimy ziarno do pieczenia chleba (nie mam młyna, żeby przerobić ziarno na mąkę ;)) Ale to drobiazg. W całości nie przeszkadza.
Obraz gospodarstwa wyłania się bardzo pozytywny i przyjazny do pracy i mieszkania. Tak, jak wspomniałam na początku, może skusić małych czytelników do zmiany "zawodowych" planów :)

Niekoniecznie/ Warto dać szansę / Polecam/ Polecam jak najbardziej:)

Tytuł: "Mam przyjaciół rolników" z serii Mądra Mysz. Autor: S.Schurmann, Ralf Butschkow. Wydawnictwo: Media Rodzina. Oprawa miękka. Format 19x19cm. 24 strony.

Komentarze